Categories: Company

by podpora

Share

Categories: Company

by podpora

Share

STAY IN THE LOOP

Subscribe to our free newsletter.

Don’t have an account yet? Get started with a 12-day free trial

Leave A Comment

Related Posts

  • V září roku 2020 schválila Poslanecká sněmovna a prezident podepsal zrušení daně z nabytí nemovitosti. Dobrá zpráva, kupující už nemusí platit 4 %, když si koupí nemovitost.

    Má to dvě drobné ale. Dochází k prodloužení časového testu a snížení maximální částky pro odpočet úroků z hypotéky.

  • Maecenas sit amet tincidunt elit – habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames. Maecenas sit amet tincidunt elit.

  • Život vás dovedl k další výzvě. Prodat váš byt a pořídit si vysněný dům. Nebo si pořídit byt větší. A nebo také jen potřebujete pronajmout menší prázdný byt po koupi toho vašeho většího. Zkrátka tak nebo onak – řešíte obchod s nemovitostí. A protože nejste procesu prodeje či nájmu znalý, ostřílený a chcete svůj čas investovat jinam, rozhodli jste se pro výběr realitního makléře. A teď přichází ta zásadní otázka – jak mám vybrat toho “nejlepšího”? Jak poznám, že je fakt dobrý a zvládne prodej mého bytu kvalitně a hlavně – úspěšně? Uvažoval jsem nad touto otázkou a přemýšlel jsem, co charakterizuje dobrého makléře.

    Zkušenosti

    Výborný chirurg se výborným stane, až po nasbírání zkušeností z teorie a praxe. Šikovný automechanik je šikovným až po nasbírání dostatku zkušeností s opravou motorů. Dobrý makléř musí nastudovat spoustu informací z práva, daňové problematiky, procesů prodeje či třeba marketingu a již nějaký obchod zrealizovat, aby byl problematiky znalý. Nebojte se makléře zeptat “kolik toho má za sebou”. Nedbejte ani tolik na délku praxe, ale na počty obchodů. Zkušenější bude makléř s dvou letou praxí a dvaceti prodeji než pěti letý “matador” s deseti prodeji. Ti zkušení vám svá čísla doloží, ti méně mohou být zase součástí úspěšné značky či kolektivu a mohou čerpat od ostatních. Chtějte zkušenéhé makléře a chtějte konkrétní informace.

    Naslouchá a zajímá se, navrhuje řešení

    Dobrý makléř klientovi naslouchá. Jako každý správný obchodník, tak i makléř hledá pro klienta to nejlepší. Alespoň by to tak mělo být. A to nejlepší najde jen tak, že se zajímá o vaše potřeby. Prodej nemovitosti je jedna věc, situace klienta druhá. Aby makléř celý obchod správně zprocesoval a úspěšně zrealizoval, musí vědět, co jeho klient potřebuje, jaké jsou jeho plány. Bez nich lze jen nemovitost prodat, ale ne správně načasovat např. klientovo další stěhování. Dobrý makléř se zkrátka nebude zajímat jen o nemovitost, ale hlavně také o vás. Na základě všech informací navrhne nejlepší řešení pro vaší situaci.

    Není profík na všechny odvětví

    Standardem kvalitní prezentace nemovitostí jsou dnes minimálně kvalitní fotky a půdorys. Video prohlídky si již své místo vydobyly a měly by být součástí kvalitní prezentace. Nemluvě o inzerci jak v on-line světe, tak v dané lokalitě. Každý prodej by měl být řešen s advokátní kanceláří, kupní smlouvu určitě nesmí sepisovat makléř a úschovu peněz určitě nesmí dělat realitní kancelář. Dobrý makléř není zároveň skvělý fotograf, precizní advokát, markeťák či daňový poradce v jednom. Dobrý makléř je profík na svou práci. Focení, video, právníka či daně přenechá odborníkům a zaplatí jim za jejich služby. Dobrý makléř investuje do prodeje peníze a čas. Chtějte vědět, co pro vás zajistí a jak.

    Vzdělává se, spolupracuje s konkurencí a je lidský

    Pro udržení kroku s dobou a znalostí aktuálních informací se makléř musí pravidelně vzdělávat. Aby vaši nemovitost dobře prodal, musí spolupracovat s konkurencí, která má také své klienty, kteří mohou o vaši nemovitost projevit zájem. A v neposlední řadě musí být makléř člověk se skvělým morálním základem a lidským přístupem, což je, bohužel, v dnešní době už ohrané “klišé”. Zkrátka, když si s makléřem sednete jako lidé, je vysoká pravděpodobnost, že vše klapne, jak má.

  • Rada č. 1 – pozdravím a představím se Z jedné strany: “Dobrý den, David Král – reality”…Z druhé: ”Je volnej ten byt?”. Klasická ukázka toho, kdy už od začátku začnete úplně špatně. V každém kultivovaném rozhovoru se účastníci pozdraví a je-li to vhodné, tak i představí. Ten poslední hřebíček do pomyslné rakve tomu dáte, když v pozadí bude řev a hluk dalších účastníků, kamarádů či budete volat přímo vedle brzdícího vlaku na nádraží. Ne, takhle ne. První dojem uděláte jen JEDNOU. Po druhé už prostě ne. Zavolejte makléři nebo majiteli v klidu a slušně. Nic nepřekoná tyhle základní tři věci, které dají najevo hned ze začátku, že jste možná ten správný nájemce.

    Rada č. 2 – večer a v neděli v poledne se prohlídky vážně nedělají Poslední dobou se jakoby stává trendem telefonování v pozdních večerních hodinách (rozuměj od 20h dále) a či v sobotu v 7:15 ráno nebo v neděli v poledne, kdy je to opravdu neslušné. Věřte, že makléř je také jen člověk a i on má svůj osobní život. Já se držím zásady, že telefonuji v pracovní dny mezi 8:30 až 18:30 s přestávkou na oběd 11:45 – 13:00. Mimo tyto časy a o víkendu klientům napíšu e-mail nebo smsku. A pokud to opravdu “hoří”, jako že takové situace být mohou, tak prostě začnu hovor omluvou a dotazem, zda má na mě dotyčný chvíli čas a je to vhodné. Ale to přece telefon s dotazem, zda je nabídka bytu aktuální, prostě není. Jako makléř vždy přemýšlím, jestli mám na zmeškaný hovor z času 22:07 či sobotních 7:06 vůbec reagovat zpět nebo ne, protože prostě tohle je za hranou slušnosti. Myslete na to, až budete volat na inzerát.

    Rada č. 3 – čím víckrát za sebou zavoláte, tím více snižujete svou šanci Před pár dny mi klient volal 6x za sebou po 2 minutách v neděli odpoledne. Protože jsem měl už obavu co se děje, tak ten šestý hovor jsem zvedl s hrůzostrašným tónem “Co se proboha stalo?!”. Odpověděl mi pán, že nic, ale hrozně se mu líbí jeden pronájem a chce ho dneska vidět. Co myslíte, šli jsme tam? 🙂 To, že někoho “uháníte” nevěstí nic dobrého, ba naopak. Působíte křečovitě, vznikají zbytečné obavy, že musíte asi odněkud rychle zmizet, nebo že budete takto jednat v každé situaci apod. Upřímně neznám kolem sebe makléře profíka, který by nezavolal na zmeškaný hovor zpátky. Prostě zavolejte jednou a když nic, tak napište třeba i sms zprávu, proč jste volal(a). A pokud se setkáte s makléřem či majitelem, který prostě notoricky nereaguje, tak je něco špatně a asi bych si já osobně hledal jiné bydlení, protože s takovým přístupem byste se setkávat skutečně neměli.

    Rada č. 4 – akademická čtvrthodinka fakt není k dobru A na závěr snad to nejhorší ze všeho. Nedávno jsme absolvovali, resp. tedy měli absolvovat, šest prohlídek na jednom pronájmu. Prohlídky byly domluvené den dopředu, tedy opravdu “čerstvě”. I přes to ze šesti zájemců přišli tři. Dva bez jakékoliv zprávy a zvednutí telefonu, třetí po našem zavolání oznámil, že to nestihl a jestli na něj počkáme dvě hodiny. Telefon skončil s jeho údivem, že opravdu nepočkáme. Lidi, vždyť je to přeci tak jednoduché – něco je domluvené, tak to platí a dorazím včas. Když dorazit nemohu, tak se včas omluvím! Hůř, než že na dohodnutou prohlídku nedorazíte, se odprezentovat prostě nemůžete.